NÖBETÇİ ECZANE YÖNLENDİRMESİNDE KULLANILAN MATERYALLERİN ASILMAMASI HAKKINDA YENİ DUYURU
Değerli Meslektaşlarımız
20 Haziran 2018 tarihinde uygulamaya başlattığımız bez afiş, pankart, ayaklı tabela, renkli kâğıt, fosforlu kâğıt ve benzeri her türlü yönlendirme materyallerinin kaldırılmasıyla ilgili çalışmalarımıza siz değerli meslektaşlarımızın göstermiş olduğu hassasiyetten son derece memnunuz. Bu çalışmada zaman içinde bu tür yönlendirme malzemelerinin miktarındaki azalma dikkate değerdir. Bu konuda gösterilen hassasiyet işlerimizi kolaylaştırmış, kronik hale gelen bu sorunun çözümünde önemli bir yol alınmıştır.
Ancak hala A3 – A4 kâğıtların ana arterlerdeki direklere ve bazı trafik levhalarına asıldığı ve bazı nöbetçi eczane levhalarının zincirlenerek konulduğu görülmektedir. Mesleğimizin saygınlığı açısından hiç güzel olmayan nöbet yönlendirme uygulamasının etik ilkelerimizle de örtüşmediği bir gerçektir.
Bilindiği üzere 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler hakkında Kanun'un 24. Maddesinde
"Eczanelerden zehirli ve müessir maddeler ile ilaçların toptan satışı yapılamaz ve eczaneler ihalelere giremez. Eczaneler arası ilaç takası, toptan satış sayılmaz; ilaçların satışı, alındığı ecza deposuna veya mücbir sebep hâlinde diğer depolara iadesi, eczaneler arasındaki takası, miadı geçmiş ya da bozulmuş olanlarının imhası işlemlerinde ilaç takip sistemine bildirim yapılması zorunludur.
İlaçların internet veya başkaca herhangi bir elektronik ortamda satışı yapılamaz. Eczane eczacıları ve eczaneler adına internet sitesi açılamaz.
Eczacılar, kendilerine reçete gönderilmesine yönelik olarak her ne şekilde olursa olsun, kurumlar, hekimler, diğer sağlık kurum ve kuruluşları veya üçüncü şahıslar ile açık veya gizli iş birliği yapamaz, simsar, kurye elemanı ve benzeri yönlendirici personel bulunduramaz, reçete toplama veya yönlendirme yapamaz, bu yollarla gelen reçeteleri kabul edemez. Bu fiillerin tespiti hâlinde eczacı ile aracı kişi veya kuruluşa beş bin Türk Lirasından elli bin Türk Lirasına kadar idari para cezası verilir. Fiillerin tekrarı hâlinde verilecek idari para cezası, daha önce verilen cezanın iki katı olarak uygulanır."
hükmü yer almaktadır.
Ayrıca Konya Büyükşehir Belediyesi Şehir Estetiği Yönetmeliği’nin Cezai hükümler kısmında
MADDE 23
a) Meydanlara veya parklara, cadde veya sokak kenarlarındaki kamuya ait duvar veya alanlara, rızası olmaksızın özel kişilere ait alanlara bez, kâğıt ve benzeri afiş ve ilân asan kişi ve kuruluşa ayrıca izne dayalı olarak asılan afiş ve ilanların, izin verilen gerçek veya tüzel kişi tarafından verilen sürenin dolmasını müteakip kaldırılmaması durumunda Kabahatler Kanununa göre cezai müeyyide uygulanır. Bu afiş ve ilânların kaldırılmasına ilişkin masraflar da ilgili kişilerden ayrıca tahsil edilir.
b) Her türlü yapılara izinsiz konulan reklamlar ve bu yönetmelik hükümlerine aykırılık teşkil eden diğer hususlar, 3194 sayılı İmar Kanunu ile imar yönetmelikleri hükümleri doğrultusunda işlem yapılarak ilgililerince verilen süre içerisinde tespit edilen aykırılığın giderilmemesi durumunda Belediyece gereği yapılarak uygun hale getirilir. Buna ait masraflar %20 fazlası ile birlikte ilgilisinden 6183 sayılı Kanuna göre tahsil edilir.
c) İzinsiz ilan ve reklam, tanıtım elemanlarını koyanlar için 1608 sayılı kanun ile 2464 sayılı kanunlara göre işlem yapılır. Türk Ceza Kanunun ilgili maddeleri doğrultusunda ayrıca işlem yapılması için gerekli mercilere müracaat edilir.
hükümleri yer almaktadır.
Yukarda belirtilen hususların kamu düzeninin sağlanması açısından uygulanması durumunda para ve meslek etiği ile ilgili cezalarla karşılaşılması kaçınılmaz bir durumdur.
Sonuç itibarı ile meslektaşlarımızın bu konuda bilgi sahibi olmaları ve gereksiz yere mağduriyet yaşamamaları bizim önceliğimizdir. Bu konunun dikkate alınacağı ve gerekli duyarlılığın her zaman olduğundan daha fazla ihtiyaç olduğuna inanıyoruz.
KONYA ECZACI ODASI YÖNETİM KURULU
20 Haziran 2018 tarihinde uygulamaya başlattığımız bez afiş, pankart, ayaklı tabela, renkli kâğıt, fosforlu kâğıt ve benzeri her türlü yönlendirme materyallerinin kaldırılmasıyla ilgili çalışmalarımıza siz değerli meslektaşlarımızın göstermiş olduğu hassasiyetten son derece memnunuz. Bu çalışmada zaman içinde bu tür yönlendirme malzemelerinin miktarındaki azalma dikkate değerdir. Bu konuda gösterilen hassasiyet işlerimizi kolaylaştırmış, kronik hale gelen bu sorunun çözümünde önemli bir yol alınmıştır.
Ancak hala A3 – A4 kâğıtların ana arterlerdeki direklere ve bazı trafik levhalarına asıldığı ve bazı nöbetçi eczane levhalarının zincirlenerek konulduğu görülmektedir. Mesleğimizin saygınlığı açısından hiç güzel olmayan nöbet yönlendirme uygulamasının etik ilkelerimizle de örtüşmediği bir gerçektir.
Bilindiği üzere 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler hakkında Kanun'un 24. Maddesinde
"Eczanelerden zehirli ve müessir maddeler ile ilaçların toptan satışı yapılamaz ve eczaneler ihalelere giremez. Eczaneler arası ilaç takası, toptan satış sayılmaz; ilaçların satışı, alındığı ecza deposuna veya mücbir sebep hâlinde diğer depolara iadesi, eczaneler arasındaki takası, miadı geçmiş ya da bozulmuş olanlarının imhası işlemlerinde ilaç takip sistemine bildirim yapılması zorunludur.
İlaçların internet veya başkaca herhangi bir elektronik ortamda satışı yapılamaz. Eczane eczacıları ve eczaneler adına internet sitesi açılamaz.
Eczacılar, kendilerine reçete gönderilmesine yönelik olarak her ne şekilde olursa olsun, kurumlar, hekimler, diğer sağlık kurum ve kuruluşları veya üçüncü şahıslar ile açık veya gizli iş birliği yapamaz, simsar, kurye elemanı ve benzeri yönlendirici personel bulunduramaz, reçete toplama veya yönlendirme yapamaz, bu yollarla gelen reçeteleri kabul edemez. Bu fiillerin tespiti hâlinde eczacı ile aracı kişi veya kuruluşa beş bin Türk Lirasından elli bin Türk Lirasına kadar idari para cezası verilir. Fiillerin tekrarı hâlinde verilecek idari para cezası, daha önce verilen cezanın iki katı olarak uygulanır."
hükmü yer almaktadır.
Ayrıca Konya Büyükşehir Belediyesi Şehir Estetiği Yönetmeliği’nin Cezai hükümler kısmında
MADDE 23
(1) İzinsiz veya bu yönetmelik hükümlerine aykırı yapılan reklamlardan dolayı yapılacak yaptırımlardan reklam panosu sahibi ve reklam panosunun imalatını yapan firma doğrudan sorumludur.
(2) İzinsiz konulan ilan, reklam ve tanıtım elemanları:a) Meydanlara veya parklara, cadde veya sokak kenarlarındaki kamuya ait duvar veya alanlara, rızası olmaksızın özel kişilere ait alanlara bez, kâğıt ve benzeri afiş ve ilân asan kişi ve kuruluşa ayrıca izne dayalı olarak asılan afiş ve ilanların, izin verilen gerçek veya tüzel kişi tarafından verilen sürenin dolmasını müteakip kaldırılmaması durumunda Kabahatler Kanununa göre cezai müeyyide uygulanır. Bu afiş ve ilânların kaldırılmasına ilişkin masraflar da ilgili kişilerden ayrıca tahsil edilir.
b) Her türlü yapılara izinsiz konulan reklamlar ve bu yönetmelik hükümlerine aykırılık teşkil eden diğer hususlar, 3194 sayılı İmar Kanunu ile imar yönetmelikleri hükümleri doğrultusunda işlem yapılarak ilgililerince verilen süre içerisinde tespit edilen aykırılığın giderilmemesi durumunda Belediyece gereği yapılarak uygun hale getirilir. Buna ait masraflar %20 fazlası ile birlikte ilgilisinden 6183 sayılı Kanuna göre tahsil edilir.
c) İzinsiz ilan ve reklam, tanıtım elemanlarını koyanlar için 1608 sayılı kanun ile 2464 sayılı kanunlara göre işlem yapılır. Türk Ceza Kanunun ilgili maddeleri doğrultusunda ayrıca işlem yapılması için gerekli mercilere müracaat edilir.
hükümleri yer almaktadır.
Yukarda belirtilen hususların kamu düzeninin sağlanması açısından uygulanması durumunda para ve meslek etiği ile ilgili cezalarla karşılaşılması kaçınılmaz bir durumdur.
Sonuç itibarı ile meslektaşlarımızın bu konuda bilgi sahibi olmaları ve gereksiz yere mağduriyet yaşamamaları bizim önceliğimizdir. Bu konunun dikkate alınacağı ve gerekli duyarlılığın her zaman olduğundan daha fazla ihtiyaç olduğuna inanıyoruz.
KONYA ECZACI ODASI YÖNETİM KURULU